یه بشقاب برنامه‌ نویسی با دسر اِرور :)))

a dish of programming with error dessert
۲۶ بهمن۱۵:۳۰

همیشه می‌گن اولین قدم سخت‌ترین قدمه :)

حالا که تصمیم گرفتین برنامه نویسی رو شروع کنین (یا حتی اگه شروع کردین) می‌خواستم یه مهارتی که برای هر فردی از لازمات و ملزوماته در نظر داشته باشین...


البته این مهارت برای یه برنامه نویس حکم یه اروری رو داره که برنامه با اون ارور هم کار می‌کنه :) اما خُب بازم اروره دیگه :\ 

این مهارت، «تایپ ده انگشتی»  یه!!! بلــــه، ممکنه به نظرتون خیلی ساده و پیش پا افتاده باشه اما همین که یاد بگیرین ده انگشتی تایپ کنین خیلی مفیده


اما یه خرده از آنچه گذشت به تایپ ده انگشتی بگیم تا برسیم به فوایدش...

تایپ به زمانی برمیگرده که اولین دستگاه ماشین تایپ به وجود اومد، که به کاربر اجازه می‌داد تا یه سری کلید رو تق و تق فشار بده و جوهر با استفاده از فشار روی کلیشه به کاغذ منقل می‌شد و بعد از کلی زحمت یه متنی آماده می‌شد که قابل ویرایش نبود :( 

تازه اون ماشین تایپ واسه همه زبانا هم قابل استفاده نبود...


 

بالاخره با به وجود اومدن کامپیوتر، به مرور انواع و اقسام ویرایشگرها، جایگزین اون ماشین تایپ شدن و درنهایت اون تق تق فشردن دکمه‌ها تبدیل شد به تایپ ده انگشتی :)


از جمله فوایدش این که وقتی سرعت تایپ زیاد باشه روند اجرای کار هم سریعتره و هم این که دیرتر خسته می‌شیم... چون وقتی فقط از چند تا انگشت استفاده می‌کنید در حقیقت فشاری که باید بین ده تا اگشت تقسیم بشه رو به اون چند تا انگشت خاص محدود کردین و زودتر خسته می‌شین.


نتیجه اخلاقیش می‌شه این که تایپ ده انگشتی یاد بگیرین :)
حتما هم نیاز نیست که برین کلاس و یاد بگیرن. انواع و اقسام نرم افزارا و سایتا واسه تایپ ده انگشتی هست. از جمله این نرم افزارا میشه به 
Rapid Typing و از سایت‌های آنلاین به www.typingweb.com اشاره کرد.


تمام مبنای این تایپ ده انگشتی هم بر اساس برجستگی‌های دکمه‌های F و J یه


البته باید اینم بگم که در کامپیوترهای امروزی می‌شه با استفاده از میانبرا (Shortcut) هم سرعت رو تایپ رو زیاد کرد. یه نمونه از این میانبرا هم به عنوان پیوست در انتهای مطلب درج شده.

و اما آخرین نکته! تمرین و تمرین و تمرین...
باید به اندازه کافی تمرین داشته باشین که بتونید به آسونی جای حروف مختلف رو پیدا کنید البته بدون این که به صفحه کلید نگاه کنید. گر چه ممکنه اوایل سرعت تاپتون کم باشه اما به مرور این سرعت تایپ به 180 حرف در دقیقه می‌رسه و تو دنیای امروز که با یه سرعت سرسام آور در حال تغییره این چند دقیقه هم چند دقیقه س ;) 


پیوست

H@sti Hsh | ۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۳۰

نظرات  (۵)

۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۴۳ میثم هوشمند
با سلام
تبریک میگم بابت شروع به کار وبلاگتان
خوشحال شدم
 به عنوان اولین کامنت؛ یک سوالی برایم پیش آمده اینکه
"البته این مهارت برای یه برنامه نویس حکم یه اروری رو داره که برنامه با اون ارور هم کار می‌کنه :) اما خُب بازم اروره دیگه :\ "
این ارور؛ از کدام نوع ارور می باشد؟
;)
موفق باشید

پاسخ:
سلام 
مرسی... ارور منطقی :) 
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۰۱:۱۶ احمد تاج بخش
سلام....
به به...چه عجب فعالیتی رقم خورد....
خوب است پیگیر باشید ...
منتظر پست های بعدی شما هستیم....
موفق باشید
پاسخ:
سلام 
مرسی جناب تاجبخش :) گفته بودم که تغییراتی در راه راست... 

انشالله که مفید باشد ^_^
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۲۰ میثم هوشمند
دقیقا!
یکی از چیزهایی که سر کلاس ها همیشه تاکید میکنم همین نکته هست که "توانایی تایپ سریع" باعث میشه که بتوانید مراحل کار را سریعتر پیش ببرید؛
و خب به تبع آزمون و خطا سریع تر اتفاق می افتد و از دیدن خروجی کار (چه درست و چه غلط) لذت می برید.

نرم افزار Rapid Typing هم گزینه ی خوبی هست
متشکرم از شما بابت نشر تجربه ی خوبتان
پاسخ:
خواهش میکنم ^_^ همیشه گفتن که زکات علم نشر اونه... 
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۵۷ شیما اسلامی فر
سلام عزیزم خوشحالم که اولین پست وبلاگتو گذاشتی ;)
من مطمئنم وبلاگت بی نهایت عالی میشه امیدوارم بقیه پستاتو زود زود پشت هم ببینیم :دی
پاسخ:
سلام
مرسی عزیزم :) منم امیدوارم :D حتما سعی می کنم مطالب رو زود به زود آپ کنم ;)
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۰۲ سارا زکی زاده
سلام.
دیدن آغاز کار وبلاگ شما ما را بس مسرور و شادمان کرد.
امیدوارم پر پست باشد! :D
این تایپ یه مسئله ایه که نگو! من با چت راه افتادم. خدا خیر بدهد دوستی دارم که اون با من چت کرد و من راه افتادم به نسبت.
موفق باشی مریم جونم.
پاسخ:
سلام مرسی سارا جان
منم امیدوارم پر پست باشه :)) و پر از نظرات و انتقادات دوستان ;) 
آره این تایپ کلا یه چالشیه واسه خودش :D ولی من خودم هنوز نمی تونم به کیبورد نگاه نکنم :\ 
امیدوارم تو هم موفق باشی سارا جونم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی